Wednesday 23 March 2016

Wprowadzenie

To już chyba mój trzeci blog. Żaden z poprzednich nie doczekał się dnia dzisiejszego. Ten powodowany jest konkursem "Daj Się poznać".

W ramach mojego udziału w konkursie będę starał się rozwijać projekt związany z Vulkan API, aczkolwiek traktuję to raczej jako motywację do pisania o czymkolwiek, niż główny cel.

Kontekst projektu:

Kilka lat temu, będąc jeszcze studentem interesowałem się głównie tworzeniem silników graficznych, których udało mi się parę w życiu popełnić. W ramach jednego z zaliczeń powstała gra będąca kosmiczną strzelanką sieciową wraz z kompletnym prostym silnikiem. Pomimo pełnej funkcjonalności z jakiegoś powodu nie zdecydowałem się na wrzucenie jej w jakieś publicznie dostępne miejsce. Swego czasu zajmowałem się również prowadzeniem wykładów z tematów programowania grafiki z użyciem DirectX i OpenGL. Dało mi to również pierwszą okazję do rozwoju bardziej poważnego projektu jakim jest Blender3D.

Niestety życie zweryfikowało marzenia i trafiłem pracy nad typowym korpo-biznesowym softem dla 'grubych' klientów. W związku z tym większość mojego kodu powstaje obecnie w .NETcie, skupiając się na eleganckim modelowaniu DDD. W całości tego procesu zagubiła się gdzieś pierwotna magia natywnych zabawek - dlatego wiążę z tym blogiem nadzieję na powrót do dawnych niskopoziomowych korzeni.

Jeśli będzie mi brakowało czasu postaram się zamieszczać tu posty na temat moich codziennych wysokopoziomowych zmagań.

No comments:

Post a Comment